Köpvillkor

Köpvillkor privatpersoner ( Köpvillkor för Avtalskunder hittar du här ) Retur-regler från Norge finns här


På NordiCare.se skall det vara enkelt och säkert att handla. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp, enhetsfrakt 50:- vid köp under 600:-, vid högre belopp fraktfritt samt snabba leveranser. Moms ingår i alla priser.

Produkter
De produkter som kan köpas via web-shopen är markerade med en köp-symbol. Främst gäller detta Safehip höftskyddsbyxor och vissa utvalda ortoser. Övriga produkter i NordiCares sortiment bör utprovas av medicinskt utbildad personal eller fås på remiss. Välkommen kontakta vår kundtjänst ifall ni har några frågor kring dessa.

Priser
Alla priser som anges är i SEK inklusive moms, för närvarande 25%.  En enhetlig frakt på 50:- tillkommer på order under 600:-. Order över 600:- fraktfritt. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag kunden gör sin beställning. Vi reserverar oss för ev skrivfel.

Betalning
Kortbetalning: Du har möjlighet att betala med VISA eller MasterCard/Eurocard. Licensierad för 3-D Secure. När du gjort ditt köpval ska du välja det konto- eller betalkort som du vill betala med. Fyll i de obligatoriska uppgifterna samt kortnummer, giltighetstid och säkerhetskod. Allt informationsutbyte överförs krypterat (i oläsbar form) vilket gör att informationen blir "insynsskyddad" och oåtkomlig för utomstående.

Leverans
Normalt levereras din beställning inom 1-3 helgfria arbetsdagar. Om varan du har beställt är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveransvecka. Om någon produkt inte kan levereras inom 5 helgfria arbetsdagar meddelar vi dig detta för att ge möjlighet att godkänna senare leveransdag eller makulera beställningen.

Leveranssätt
Vi använder Schenker för våra försändelser. Du hämtar ditt paket när det passar dig hos något av Schenkers ombud i Sverige.

Felaktig leveransadress
Om felaktig adress anges som resulterar i att försändelsen ej kan levereras står kunden för ev extra kostnader.

Fraktkostnad
Frakt 50:- debiteras alla enhetsleveranser under 600:-. Fraktfritt för beställning över 600:-.
Priser inkl frakt gäller endast för leverans inom Sverige. Önskas leverans utanför Sverige kontakta oss via e-post info@nordicare.se för prisuppgifter.

Reklamationer
Vid felaktig leverans eller om varan är defekt eller skadad är vi angelägna om att du kontaktar oss på tel 042-35 22 20 eller info@nordicare.se, så snart som möjligt så vi kan rätta till felet. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuella tvist i samband med reklamation följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se  eller Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

Öppet köp i 14 dagar, Returer
Du har som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Returrätt gäller inom 14 dagar efter mottagande. Vi kräver dock att varan är oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så sätter vi tillbaka pengar på ditt konto på varuvärdet.

Returadressen är:
NordiCare AB
Solrosvägen 1
263 62 VIKEN

Tel 042-35 22 20

Säkerhet och sekretess
Vi garanterar att dina personuppgifter, e-postadress, etc aldrig lämnas ut till 3:e part.

Order från utlandet
Vi kan för närvarande endast skicka inom Sverige (och Danmark om du går in på den danska språkversionen). Vid frågor från övriga utlandet kontakta oss via info@nordicare.se

Övrigt
Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målmans godkännande. NordiCare reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella tryckfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

Force Majeure
NordiCare.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Köpvillkor avtalskunder


Priser
Enligt gällande prislista eller avtal.

Leveransvillkor
Fritt vårt lager. Fraktfritt vid beställning över 1500:-.

Betalningsvillkor
30 dagar netto efter faktura datum. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta enligt diskonto + 8%.

Leveranstid
Lagervaror omgående leverans, inom 1 vecka, beställningsvaror (B-vara) inom 2-8 veckor .

Returer/reklamationer
Kontakta alltid vår kundtjänst innan eventuella returer eller reklamationer. 
Eventuella returer skall göras senast 20 dagar efter mottagandet och alltid åtföljas av aktuell faktura. 
Vid retur senare än 20 dagar görs ett returavdrag på 20 % av fakturans värde, senare än 90 dagar avdrages 40 %. 
Varor äldre än 180 dagar samt specialbeställda varor återtages ej. Returer skall göras med betald frakt.

 

Returer från Norge

Returer från Norge skiljer sig från returer från andra länder pga EU och skall deklareras över gränsen.

Eventuella returer skall göras senast 20 dagar efter mottagandet och alltid åtföljas av aktuell faktura.
Vid retur senare än 20 dagar görs ett returavdrag på 20 % av fakturans värde, senare än 90 dagar avdrages 40 %.
Varor äldre än 180 dagar samt specialbeställda varor återtages ej. Returer skall göras med betald frakt.

1.    Kunden måste meddela NordiCare exakt vilken produkt, färg och storlek som skall returneras, bifoga gärna följesedel/faktura där ni beskriver kort orsaken till returen och om produkten eventuellt skall bytas till annan storlek. Maila info@nordicare.se eller faxa till +46 (0) 42 35 22 21.

2.    Sänd produkter till:
NordiCare Ortopedi & Rehab AB
c/o Postens Godssenter
0060 OSLO