NordiCare köpvillkor Sverige

Köpvillkor privatpersoner

 
På nordicare.se är det enkelt och säkert att handla. Vi skickar dina varor samma dag om din beställning når oss innan kl. 14.00, annars dagen efter. Vi erbjuder alltid snabba leveranser och du som kund har tillgång till vår kundservice och expertis alla vardagar 8.00-16.30. 

 

Frakt

 
Fraktfritt för köp över 800 SEK till leveransadress inom Sverige.
 
Enhetlig fraktkostnad 65 SEK, gäller alla varor och köp under 800 SEK till leveransadress inom Sverige.
 
Ovan angiven fraktkostnad/information gäller endast för leverans inom Sverige. Önskas leverans utanför Sverige kontakta vår kundservice support@nordicare.se för hjälp och prisuppgifter.
 

Pris

 
Alla priser som visas på nordicare.se anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser, för närvarande gäller 25% moms på våra produkter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.
 

Betalning

 
Vi samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda dig som kund alternativa betalmetoder. Du väljer mellan fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning. Betalinstruktioner mailas ut av Klarna i samband med att din beställning skickas från vårt lager. Fakturor har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du under steg 3 i vår kassa samt hos Klarna.se
 

Leverans

 
Vi skickar dina varor samma dag om din beställning når oss innan kl. 14.00, annars dagen efter. Normalt levereras din beställning inom 1-3 helgfria arbetsdagar.
 

Leveranssätt

 
Vi använder DHL för våra försändelser. Avisering sker via sms till det nummer du anger. Du hämtar ditt paket när det passar dig hos ett DHL-ombud i Sverige. För att enkelt följa leveransen kan man ladda ner Unifauns app "Mina paket".
 

Felaktig leveransadress

 
Om felaktig adress anges som resulterar i att försändelsen ej kan levereras står kunden för eventuella extrakostnader.
 

Försening

 
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vi reserverar oss rätten att avboka din beställning om det uppstår problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen. Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk, brand eller utebliven leverans från vår underleverantör) ansvarar NordiCare inte för förseningarna.
 

Ångrat köp och returer

 
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit varan) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal.
 
Om du vill åberopa din ångerrätt och returnera din vara, skicka tillbaka varan till oss tillsammans med ifylld retursedel.
 
Retursedel följer med varje försändelse, om du tappat bort den kan du hämta ny retursedel här. Fyll hela retursedeln noga och ange skäl till att du skickar tillbaka varan till oss. Vid ångrat köp kan du också välja att använda dig av Konsumentverkets standardformulär.
 
För att nyttja ångerrätten måste du skicka tillbaka din vara till oss inom 14 dagar och utan dröjsmål från det att du tog emot varan. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning.
 
Du betalar själv för returkostnaden för att skicka tillbaka din vara till oss. Du returnerar genom att betala direkt på ombudet enligt gällande portotabell hos det fraktbolag du väljer. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.
 
När vi mottagit varan och kontrollerat att den är i gott skick återbetalar vi dig kostnaden för ditt köp. Läs mer under ”Återbetalning” nedan.
 
Returnerar du en oanvänd vara med originalförpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet (inklusive vår enhetsfrakt) om du köpt en vara för 400 SEK eller mer. För köp av varor under 400 SEK återbetalas varuvärdet (exklusive enhetsfrakt).
 
Om varans kvalitet har påverkats till följd av hur du som kund har hanterat och undersökt varan kan avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning komma att göras.
 
Följande varor undantas från ångerrätten och kan inte returneras:
 
- Underkläder så som BH, trosor, kalsonger, underbyxor och kompressionsplagg/bodys som har provats. Dessa varor återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl.
 
- Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.
 

Byten

 
För att byta din vara mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.
 

Reklamationer

 
När du som kund hämtar ut eller tar emot din beställning ska du omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte t.ex. fel orsakade av normalt slitage. Reklamation sker via mail till support@nordicare.se. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet. Skicka inte tillbaka varan innan du fått svar från oss och hur vi bedömer reklamationen. NordiCare förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Reklamation till NordiCare ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom tre år.
 

Återbetalning

 
Är beställningen redan betald kontaktar Klarna dig för återbetalning av återstående belopp. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att NordiCare erhållit varan i retur.
 
Är fakturan inte betald rekommenderar vi att du rapporterar en retur till Klarna för att undvika eventuell påminnelseavgift under tiden det tar för oss att motta och hantera din retur. Det gör du enkelt på klarna.se eller via Klarnas app.
 
När vi har registrerat returen justeras beloppet och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via mail.

Returadress:
 
NordiCare AB
Solrosvägen 1
263 62 VIKEN
 

Personuppgifter

 
Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi hanterar och skyddar personuppgifter.
 

Åldersgräns

 
Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målmans godkännande.
 

Tvist

 
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar NordiCare alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som NordiCare avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. NordiCare förbinder sig då att följa ARNs utslag.
 
Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm. ARNs webbplats www.arn.se.
 
Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.
 

Övrigt

 
Force Majeure. NordiCare.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
 

Har du frågor? Kontakta kundservice:


Telefon: +46 42 35 22 20.
Epost: support@nordicare.se
 
 

Köpvillkor Företag (Sverige)

 

Priser

 
Enligt gällande prislista eller som anges i avtal.
 

Leveransvillkor

 
Fritt från vårt lager. Enhetlig fraktkostnad 80 kr + moms. Fraktfritt för alla beställningar över 1500 SEK. Eller som anges i avtal.
 

Betalningsvillkor

 
30 dagar netto efter fakturadatum. Efter förfallodagen utgår dröjsmålsränta med 8% enligt Räntelagen.
 

Leveranstid

 
Lagervaror levereras omgående, vi skickar dina varor samma dag om din beställning når oss innan kl. 14.00, annars dagen efter. Leveransen bör nå dig inom 1 vecka (vanligtvis 1-3 arbetsdagar). För beställningsvaror i vårt sortiment gäller normalt leveranstid på 2-8 veckor.
 

Retur

 
Företag och offentlig verksamhet omfattas inte av ånger- och returrätten enligt konsumentskyddet.

Kontakta alltid vår kundtjänst innan eventuell retur. Returer hanteras enligt nedan eller så som anges i avtal.
 
Returer skall göras senast 20 dagar efter att varorna mottagits och alltid åtföljas av aktuell faktura. Vid retur senare än 20 dagar görs ett returavdrag på 20% av fakturans värde, senare än 60 dagar görs ett returavdrag på 40% av fakturans värde.
 
Varor som mottagits för mer än 90 dagar sedan samt specialbeställda/specialgjorda varor återtas ej.
 
Vi undantar även underkläder så som BH, trosor, kalsonger, underbyxor och kompressionsplagg/bodys som har provats. Dessa varor återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl.
 
Returrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor då detta istället utgör en reklamation.
 
Returer skall göras med betald frakt.
 

Reklamation


Kontakta alltid vår kundtjänst vid eventuell reklamation. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet.

Reklamation av leverans: Kontrollera alltid sändningen och förpackningen när du tar emot den. Räkna igenom och stäm av innehållet mot följesedeln. Vi ber dig omgående, ej senare än sju (7) kalenderdygn efter mottagande av sändningen, att återkoppla till NordiCare om leveransen är inkomplett eller varor skadade. Reklamation av leverans görs till support@nordicare.se

Reklamation av produkt: Skicka inte tillbaka varor innan du fått svar från oss och hur vi bedömer reklamationen. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till NordiCare ska göras inom skälig tid efter att felet upptäckts, dock inom 90 dagar. NordiCare förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omlevera varan och i sista hand återköp. Reklamationer görs med betald frakt. Om en produkt orsakat en skada eller allvarligt tillbud är det mycket viktigt att NordiCare informeras om händelsen omgående. Reklamation av produkt görs till support@nordicare.se.

 

 

Search engine powered by ElasticSuite