Vanliga frågor

 

Är det någon skillnad mellan Safehip Classic och Air-X?

Jag kan inte betala med mitt bankkort. Vad är fel?

Är jag Privatperson eller Avtalskund? Vilka produkter kan jag köpa?

Vilken modell/storlek ska jag välja?

Var finns användarinstruktioner och/eller bruksanvisningar?

Jag hittar inte produkten jag vill ha.

Var finns beställningsblanketter för SafeHip?

Hur går det till att bli Avtalskund och beställa SafeHip?

 Privatkund: Jag kan inte logga in!

Avtalskund: Jag kan inte logga in!



Vad är skillnaden mellan SafeHip Classic och Safehip Air-X? 

Båda dessa höftskyddsbyxor är lika säkra. SafeHip Classic har skydd som är tillverkade i foam (skum-material). Kan tvättas i 60°. Finns i unisex och open-modell. SafeHip Air-X har skydd som är tillverkade i ett mjukare, textilt material. Kan tvättas i 95°. Finns i unisex, herr och open-modell. Läs mer om storlekar och modeller




Det går inte att slutföra betalning med mitt bankkort. Vad är fel? 

När du ska betala med ditt bankkort måste du se till att kortet är aktiverat för internetbetalning. Kontakta din bank för mer information. Alternativt kan bankdosa/kortläsare krävas för att genomföra betalning över internet med just ditt kort. Fråga din bank om detta. Om du är säker på att du använder ett kort som fungerar för internetbetalning och/eller använder din bankdosa på rätt sätt men ändå stöter på problem, kontakta oss via info@nordicare.se eller ring Kundtjänst på 042-35 22 20.




Är jag "Privatkund" eller "Avtalskund"? Vilka produkter kan jag köpa online? 

Privatkund

Du som är privatperson kan när som helst handla utan att logga in eller skapa ett konto först. Du kommer även att bli tillfrågad om att skapa konto när du genomför din beställning. Som Privatkund har du tillgång till ett begränsat sortiment i webbshopen. Övriga produkter kan endast förskrivas av läkare eller annan medicinskt utbildad personal. Kontakta oss gärna vid frågor.

Avtalskund

Avtalskunder (företag/organisationer) har tillgång till ett särskilt sortiment. Är du representant för privatpersoner på ett vårdboende? Då ska du också använda ett Avtalskund-konto. För att skapa ett konto som Avtalskund, kontakta först NordiCare Kundtjänst på telefon 042-35 22 20, så hjälper vi dig med inloggningsuppgifter. Är du redan Avtalskund/Företagskund är du välkommen att logga in genom att klicka på knappen "Logga in" längst upp på sidan. Observera att du inte kan bli Avtalskund genom att skapa konto direkt på hemsidan.

Avtalskunder:

1-    Ta fram ert kundnummer (ring oss första gången för att få både kundnummer och lösenord)
2-    Ta fram ert lösenord
3-    Gå in på produktsidorna och lägg beställningen

I utcheckingen (betalningsläget) kan ni byta faktura- och leveransadresser samt annan information. Läs mer om att beställa SafeHip som Avtalskund.




Hur vet jag vilken modell och storlek jag ska beställa?

Under varje produkt finns fliken "Hämta filer". Där laddar du hem produktblad som beskriver användningsområde samt storlekar och mått. Det går även bra att söka efter produkten och på så sätt få fram information. Du kan också ladda hem vår produktkatalog som PDF. I den finns all information om storlekar, artikelnummer, indikationer och bilder på olika modeller.




Var finns användarinstruktioner och bruksanvisningar? 

Under varje produkt finns fliken "Hämta filer". Där laddar du hem produktblad men även, i förekommande fall, användarinstruktioner. Användarinstruktioner kännetecknas av att IU finns i namnet (Instructions for Use).




Jag hittar inte produkten som jag vill köpa i webbshopen. Hur får jag tag i den? 

Om den inte finns i webbshopen så betyder det att den förskrivs av läkare eller annan medicinskt utbildad personal. För mer information, kontakta oss på Kundtjänst via mejl på info@nordicare.se eller tel 042-35 22 20.




Var finns SafeHip beställningsblankett för fax och epost?

Ladda hem blankett för beställning här. Observera att du behöver ange ett kundnummer. Är du privatperson? Beställ då produkter direkt på hemsidan.




Hur går det till att som Avtalskund beställa SafeHip?

Några kommuner och landsting subventionerar höftskyddsbyxor, dvs byxorna delas ut gratis. I andra kommuner får brukaren första byxan kostnadsfritt och betalar övriga själv. På vissa håll betalar brukaren samtliga sina byxor. Hos NordiCare vill vi att det ska vara enkelt att beställa SafeHip oavsett vilket system ni använder:

Centrala inköp

Kontakta oss så skapar vi ett kundnummer och ni blir ”Avtalskund” hos oss. Vi tar fram ev volymrabatter och offerter. Beställ sedan via internet www.nordicare.se, fax/epost-blankett som faxas till 042-35 22 21 eller epostas till info@nordicare.se – där dator/mobildata/fax inte finns att tillgå, kontakta Kundtjänst 042- 35 22 20 för att beställa.

Behöver ni provbyxor i olika modeller och storlekar lämnar vi 30% rabatt på dessa per enhet/äldreboende.

Inköp direkt till privatperson på enhet/boende

Kontakta vår kundtjänst så får boendet/enheten ett kundnummer och ni blir ”Avtalskund” hos oss. Ni kan sedan beställa byxor till enskilda personer som bor på vård/äldreboende (eller eget boende) genom att fylla i en fax/epost-blankett som faxas till 042-35 22 21/skickas direkt till info@nordicare.se. Snabbast går det att beställa via hemsidan eller epost info@nordicare.se – där dator/mobil/fax inte finns att tillgå, kontakta Kundtjänst på 042-35 22 20 för att beställa.

Beställningen samt fakturan skickas sedan direkt till brukaren, alternativt skickas den till anhörig/god man – vänligen ange detta när ni beställer. Har ni redan kundnummer anges detta vid beställning.

Se även frågan om blanketter ovan.



Jag kan inte logga in! Vad är fel?

Privatkunder som registrerat sig före den 30 juni 2015 måste av säkerhetsskäl uppdatera sitt konto och lösenord. Privatkunder gör detta direkt på hemsidan genom att skapa ett nytt konto här.

Avtalskunder kan i vissa fall även omfattas av detta – ni kontaktar då Kundtjänst för hjälp, info@nordicare.se eller ring 042-35 22 20.

 



UPP